onsdag den 27. februar 2008

Ændret familie status

15/02/2008

eller hvordan man får 2½ års orlov med løn fra sit arbejde

eller hvordan alle ens planer for det næste stykke tid er på standby.

eller opfølgning på sidste indlæg.


Lauritz og vi andre fik i sidste uge at vide at han har børneleukæmi, i den mest almindelige form. Han havde været igennem knoglemarvsbiopsi og udtagning af en lymfeknude og de prøver gav så resultatet. Lauritz har allerede fået de første 2 kemobehandlinger og har det fint. Heldigvis er kan han være herhjemme imellem behandlingerne.

Men det der er det frygtelige i alt det her er at ens familieliv bliver stærkt begrænset i lange perioder. Lauritz må ikke komme i skole, heller ikke være sammen med kammeraterne med undtagelse af nogle enkelte udvalgte. Han må ikke komme i biffen, forretninger og andre steder hvor der er mange menneske samlet. Så sommerferien står på sommerhus nu. Familiefester (og dem har vi mange af i øjeblikket) kan han heller ikke deltage i.

Men selvfølgelig er der også nogle gode ting der følger med. Vi har meldt os ind i børnecancer foreningen og de har rigtig mange tilbud og arrangementer som vi kan deltage i. Lauritz skal have hjemmeundervisning - det synes jeg jo er fedt for så får Lauritz nok lært en masse på kort tid.... (Han synes vist ikke selv det bliver sjovt.)

Vi har det fint, er ved at vænne os til at nogle ting nu er anderledes, det har været rart at det er vinterferie, bortset fra Martin og Asta lige lagde sig med influenza. Lauritz tager tingene i stiv arm, det med at skulle i narkose 1 gang om ugen er ikke et problem, alle de piller han skal tage har han også lært, selvom han svor at det kom han aldrig til at kunne. Det værste er nok det med håret - at det vil falde af.



Men som det kan ses er jeg atter igang med en pirathue efter Lauritz ønske. Og jeg må nok tilstå at den har jeg været ude og købe garn til....... Men jeg har besluttet at nyindkøbt garn til huer til Lauritz ikke giver straf. Jeg tjekkede dog lageret først og der var ikke noget som kunne bruges.
Og så lige et billede af mor dreng med sin nye ven:


Kemomanden-Kasper som spiser de sure celler....
Men ellers går strikke livet jo videre, og prinsessesvøbet er næsten færdigt, mangler kun 700 rækker ud af 1400 så jeg er halvvejs med yderborden og i øjeblikket strikker jeg kun på det når jeg er på hospitalet med Lauritz, så det skulle gerne blive færdigt i løbet af den næste uge. Skal til 2 kontroller og der er tit ventetid og så 1 gang behandling og med mere ventetid.
Malthes stikkelsbærtrøje går det også fremad med, men langsomt - nu kom der jo lige en hue i vejen.

Ingen kommentarer: