mandag den 30. november 2009

Julen er kommet


Sidste søndag var vi med foreningen "Cancerramte børn" til juletræsfest. Det var alletiders. Der var alt hvad der hører julen til. Æbleskiver, gløgg, juleklippe/klistre, julemand, gaver, flæskesteg med det hele og så risalamande. Lauritz og Asta fik lavet en guilande og Thea fik lært at flette julehjerter. Det er altid dejligt med deres arrangementer. Man møder bare op og så er der underholdning hele tiden. Og alt det mad og drikke man kan få indenbords. Vi gik meget mætte derfra og trætte.


FLS er nu færdig og klar til på onsdag hvor jeg skal synge i Krist kirken.


Fakta : Februar Lady Sweater af Elizabeth Zimmermann - opskriften er her
Garn : Bente Borgstrøms lækre hjemmespundet garn. 270 gram. Kan ikke lige huske hvad der er i andet en alpakka og silke. Ialt fra lageret.
Hot or not: Rigtig hot. Den anden FLS som jeg har strikket er blevet og bliver brugt meget. Så det er godt at der nu er en afløser. Det eneste øv er knapperne, som det kan ses på billedet ser det ud som om at knapperne ikke sidder lige langt fra hinanden. Men det gør de altså. Trøjen falder lidt sammen foroven. Det gør den anden jeg har strikket ikke. Ved ikke helt om jeg bare skal acceptere eller flytte den nederste knap lidt op.


Så er Regitze og Astas fingerløse vanter færdige.

Fakta : 2 stk. hæklede "vanter"
Garn : Akryl i skrigende farver 20 gram pr. par
Hot or not : Ja bare jeg ikke skal gå med dem, de knitre og er absolut ikke varme. Men tøserne elsker dem.

Og så er mit trøstestrik kommet af pindende. Her på Lauritz hoved.



Fakta : Skumfidus fra Geilsk
Hot or not : Strikket lige efter opskriften til mig, er rigtig dejlig at have på, den har ikke været meget af hovedet siden. Det eneste minus er at toppen ikke står op i luften og det gør den lidt øv.

3 kommentarer:

Annette sagde ...

Dejligt med gode arrangementer - og det gør jo også, at man gerne vil deltage.
Flot FLS...og Skumfidus... Ja, bare pigerne er vilde med de fingerløse, så er det vel ok, ikk?

Hygge-Strik sagde ...

Du har haft travlt med strikkepindende, jeg er total forelsket i din FLS..fantastiske farvespil.

Merete sagde ...

Sikke et dejligt arrangement, og det er bare skønt at man ikke skal yde andet at være med.
Din FLS er bare så flot, garnet er vil bare så blødt når det er fra BB.
Jeg må se og investere i en skumfidus.
Merete