onsdag den 22. oktober 2008

3 færdige tørklæder

2 Queen Anne tørklæder er blevet hæklet færdige, det ene blev startet i går og færdig i dag og det andet har været lisdt længere undervejs.
Et påfugle-tørklæde er det også blevet til.



Fakta : Queen Anne (til ve.) og påfugletørklædet

Garn : Det er ikke lige til at sige, men noget mohair-agtigt, bandarolen er væk. Og farverne på billedet passer ikke helt, det er mere kraftig lilla. 50gram fra lageret er der brugt i alt.

Pind : 6 mm og hæklenål nr. 4

Hot or not : Ja det må min veninde jo vurdere da de er til hende


Fakta : Queen Anne
Garn : alpakka/silke garn som jeg fik af Rikke fra min fødselsdagsgruppe. 52 gram vejer det.
Pind : hæklenål nr. 4
Hot or not : Hot - elsker at gå med disse små tørklæder om halsen.


Til min fødselsdag fik jeg også af Lone en opskrift på et sjal og et nøgle kamgarn. Sjalet er færdigt og min guddatter fik det til sin 30 års fødselsdag, glemte dog lige at tage et billede af det inden. Men skal nok sørge for at det bliver foreviget næste gang jeg ser hende - ikke Lea ??

3 kommentarer:

Solveig sagde ...

Ja, det er morsomt arbied med Queen Anne skjerfene. Fine farger du har brukt.

Hilsen Solveig, Norge

Anonym sagde ...

Du har lokket mig til at forsøge at gennemskue en engelsk hækleopskrift for første gang - puha der er sved på panden, men jeg glæder mig til at se resultatet :) tak for inspirationen :)

Anonym sagde ...

Jeg siger ja tak til dit tilbud Lene Sophie - min mailadresse er diabetes (snabela) roendesnet (dot) dk. Har 2 steder hvor jeg er i tvivl om jeg oversætter rigtigt, så jeg vil glæde mig til en dansk version :) Mange tak for tilbudet :)
Kh Else