torsdag den 10. april 2008

Ugen der gik

Ja, hvad gik så den sidste uges tid med......

Faktisk har jeg været til strik-in 2 gange på en uge, første gang var sidste mandag, hvor jeg var til strikkecafé i vores lokale te-forretning. Det var rigtig hyggeligt, vi var 9 strikkende kvinder. Jeg havde selvfølgelig "Super Karla" med og fik strikket lidt ind imellem snak og tedrikning.

I søndags var jeg så til strik-in hos Heidi på Amager. Og efter en lille omvej, til Heidis gamle adresse.....(Var der ikke noget med at hun var flyttet derfra mindst 2 år tidligere...) og en telefonopringning til Sanne B. - nåede jeg endelig frem. Det var bare så hyggeligt. Der blev snakket løst og fast om hundepas til Sverige, tøj til hunde, hvilke knapper der passer til en lilla trøje, Sannes besvær med at få udleveret krykker, teenagere og selvfølgelig også om strik.

Super Karla var igen med og jeg nåede da 2 hele felter, selvom jeg både skulle nå at spise Heidis fantastiske nybagte brød og kage.

Skal allerede på tirsdag igen til strikkecafé, denne gang i Albertslund, hvor Lise har lovet at lære mig at hækle kærlighedsknuder. Det ser jeg rigtig meget frem til.

Af andre ikke strikkerelaterede ting der er sket i ugens løb , kan nævnes at i lørdags var jeg ude og spise, med den ene af mine 2 bedste veninder. Vi havde 20 års jubilæum, lærte hinanden at kende på sygeplejerskolen og har siden fulgt hinanden i tykt og tyndt. Hun har været med til 2 af mine fødsler, hun er gudmor til alle 4 unger og jeg er gudmor til hendes 2 guldklumper. Jeg tror at når vi om 5 år har "sølvbryllup", bliver vi nød til at rejse væk for at nå at få snakket ud, hmmm jeg tror nu ikke vi nogensiden bliver færdige med at snakke....


Ellers så er Lauritz startet i skole igen, den sidste biopsi viste at der ingen leukæmiceller var i hans knoglemarv så nu er han ude af isolationen. Han skal stadigvæk behandles 2 år endnu - men nu hedder det så vedligeholdelsesbehandling. Han var ikke udpræget begejstret for at skulle starte i skole, men her efter 2 dage er det blevet ok. Det bedste er nok at han nu må komme hjem til kammeraterne og i biffen og blockbuster.

Her til sidst THEA, nu på cykel men uden støttehjul....

Jeg var til strik-in hos Heidi, mens sofaløven lige fik lært hende den lille ting. Hun er den af ungerne der har lært det hurtigst. 4 år og 2 mdr. er hun nu.

5 kommentarer:

Fríða sagde ...

sikke en dejlig uge du har haft! en masse strikkepiger, en kær veninde, drengen ude af fare og lillepigen er blevet stor. der kan næppe ske flere gode ting på så kort en tid.
kh.fra Island
Frida

Sanne B. sagde ...

Det var dejligt at se dig igen Lene-Sophie, jeg agerer GPS anytime :-)
Det er en glæde at høre at Lauritz er kommet godt igennem - han er en sej lille gut.
kh
Sanne B

Anonym sagde ...

Hvor dejligt at høre at Lauritz er tilbage i det virkelige liv! Surt at man så skal igang med lektierne igen ;o)
kh Linda

Annette sagde ...

Dejligt for hele familien at Lauritz er i "kontakt" med omverdenen igen.
kh
Annette

Anonym sagde ...

Hvor er det en dejlig nyhed, at Lauritz er fit for fight igen - Jeg har tænkt meget på Jer! Et stort tillykke lyder her fra Vesterbro!!
KH Julie