søndag den 1. februar 2009

100 % acryl

er flyttet ind på matriklen. Har ellers forsvoret at rent acrylgarn ikke er noget jeg nogensinde vil strikke i. Men man har jo et standpunkt til man tager et nyt. Og forleden kørte jeg på Strandvejen i Hellerup og ud af øjenkrogen fangede mit øje noget garn der vækkede minder om sprogskole i England i 1981. Dengang kom jeg hjem med strømper i neonfarver og der gik over et ½ år før sokkerne kunne købes i Danmark så der var jeg ret hot !!


Sofa Sofaløven blev så beordret til at finde butikken efter arbejde i fredags og nu er lageret så udvidet med :


6 nøgler - 2 i hver farve. Jeg ved godt nok ikke hvad det skal bruges til endnu. Men mon ikke ungerne kan finde på noget.



Thea fyldte 5 år for 10 dage siden og hun blev begavet med den dukke der ses på billedet. Straks efter hun havde fået den, blev jeg beordret til at strikke noget tøj til den. Og så man man jo adlyde.


Fakta : Dukketøj fra et tillæg i "Hendes verden" (Kjole + 2 hatte )
Garn : Limone fra Schoeller og Stahl 105 gram fra lageret
Hot or not : Thea synes det er fantastisk. Men det der med trenser - hvor jeg dog hader dem, de bliver aldrig pæne når jeg laver dem. Næh må jeg bede om knaphuller - det ved man hvad er. Så nu er jeg igang med at omkonvertere diverse dukkeopskrifter for at undgå trenser.

Det er også blevet til en halsklud
Fakta : Halsklud i påfuglemønster
Garn : Strikket på pind 7, der er brugt 110 gram fra lageret. Garnet hedder Multimix.
Hot or not: Tja. Det er lidt kort, men OK

Ingen kommentarer: